måndag 15 oktober 2007

Sök och lite lydnad.


14/10 2007 Idag var gänget och jag bakom Valsberget och körde sök med våra hundar. Jag hade Alexandra och Zacke med mig, Maria med Puma, Annika med Sandor och Britt med Ragnar. Vi hade underbara Aina som ställde upp och höll i de hela. endast Annika hade hållt på tidigare så vi andra var helt nya. såg inte så lovande ut gällande vädret natten innan, snön föll ner där jag satt på jobbet. Och sen när man klev upp kl 13 så regnade de. Men men vem stannar hemma pga lite regn, så man kokade lite choklad och satte i termosen. Kl 14 möttes vi upp, ett glatt förväntasfullt gäng. och allt gick sen bara över förväntan, den ena bättre än den andra men alla klarade sina uppgifter. hundarna var triggade så de blev en hel del skall i gänget när dom väntade på sina turer. Sen var ju vi kvinnor inte sämre på att prata, så de blev en hel del hundprat och nån historia, tog oss också en fikarast bland stubbar och sten, var så mysigt. Avslutade dagen med att Aina körde lite lydnad och sen med budföring. Snacka om att hundarna som vi kört budföring förr med älskade sina uppgifter. En toppendag med andra ord och sånna kommer vi ha många fler av. Tack tjejer för denna eftermiddag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad trevligt ni verkar ha haft det. Men du måste ha varit rejält trött efter att ha jobbat 2 nätter:) Du håller väl dig vaken i natt hoppas jag:) Vad kul att du har börjat "blogga", här kommer jag att kolla ofta. Ha en bra natt så hörs vi säkert i morgon.

!ngela Bj sa...

Hej Carina, Ingela bergdahl här, vi träffades på Bruks där vi kom överens om att jag skulle mejla dig. Det gick inte att komma fram på din mejl.

Jag vill vara med på pudel-lägret, jätte mycket!

Mejl; elddotter@hotmail.com